שטייניץ: אם נכנס לעימות מול חמאס – אבו מאזן יהיה המרוויח הגדול

מוטי סבן No Comments on שטייניץ: אם נכנס לעימות מול חמאס – אבו מאזן יהיה המרוויח הגדול

שר האנרגיה יובל שטייניץ התראיין ל'מהדורה המרכזית' ושוחח על האיום האיראני, "ישראל תפעל נגד איראן". ההסדרה מול חמאס – "עדיף תמיד להגיע להסדר ללא לחימה". תוכנית התפלת המים ומינוי דיינים לבתי הדין

שטייניץ צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

'שר האנרגיה' וחבר 'הקבינט מדיני ביטחוני' יובל שטייניץ (הליכוד) התראיין היום (חמישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, השר כחבר הקבינט המדיני ביטחוני, ושר דומיננטי בממשלה, שוחח עם מימרן על הנושאים הבוערים שעל סדר יומה של הממשלה וסיכום שנה, לקראת סיומה של השנה היהודית.

הראיון נפתח באיום הגדול מצפון, ההתבססות האיראנית בסוריה: איראן נמצאת תחת לחץ כבד, גם כלכלית, גם צבאית וביטחונית, לכן כרגע המאזן לא לטובתה בכלל. האם ישראל תפעל נגדה בסוריה? ראש הממשלה כבר הכריז כי ישראל לא תאפשר את ההתבססות האיראנית בסוריה ההולכת וגוברת מיום ליום.

בעניין ההסדרה מול חמאס, אמר השר: תמיד עדיף להגיע להסדרה ללא מלחמה, מי שאשם בכישלון המשא ומתן הוא אבו מאזן, עבאס בכוונה תחילה מנסה להכשיל בכל כוחו את ההסכם.

עוד אמר שטייניץ: הניסיון של אבו מאזן הוא חכם, מכיוון שהוא מרוויח פעמיים מעימות צבאי, פעם אחת ישראל תכה בחמאס והוא מאוד מעוניין שנריב בשבילו, ופעם שנייה הוא יילך בכל העולם יספר שישראל טובחת בפלסטינים ויכפיש אותנו.

לגבי אחריותו כשר האנרגיה, על תחום התפלת המים: הכינרת קרובה מאי פעם לקו השחור, מאגרי מי התהום במצב יותר קשה מהכינרת, אנחנו כרגע לא מזרימים מים לכינרת. אבל יש תוכנית להכפיל את מתקני ההתפלת מים, מ-580 מיליון למיליארד מאה מיליון, התוכנית השנייה, המדינה תהיה הראשונה בעולם שמתפילה מים להצלת הטבע שלנו.

על בג"ץ: השרה שקד בדרכה הרצינית, יוצרת שינוי, היא מינתה שופטים שמרנים ודתיים, בית משפט עליון מאוזן יותר ואמון הציבור יילך ויגבר.

על המשבר הקואליציוני: עדיף תמיד שמערכת הבחירות תהיה במועדה, כל הקדמת בחירות היא פגיעה במדינה ובסדר הניהול של המדינה.

על מינוי המדינה: מינינו דיינים, אחרי שמונה שנים שלא מונו דיינים כלל, אז מונו עשרות דיניים וגם לבית הדין הגדול, מקווה שנמשיך למנות שורה של דיינים כבר בקרוב.

 

 



0 תגובות